Avro Lancaster, krok za krokem - část 1: Kokpit a paluba
Co takhle si spolu postavit legendární bombardér RAF Avro Lancaster BI (F.E.)/BIII v měřítku 1:72? S určitostí se dá říci, že to byl nejznámější a nejvíce využívaný bombardér 2. světové války. Ve službě byl nasazen od roku 1942 a působil na válečných i humanitárních misích až do konce války.
Model budu postupně skládat, od slepení kokpitu, trupu, nastříkání kamufláže až po finální úpravy letadla. Co kousek práce, to nový díl této minisérie. Věřím, že času bude dost a nové články budou vycházet v pravidelných periodách. Uvidíme. Také se budu snažit trochu vysvětlit postup a nastínit proč a jak dělám danou věc.
Technické parametry
- Osádka: 7 mužů
- Rozpětí: 31,11 m
- Délka: 25,25 m
- Nosná plocha: 120,50 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 14 500 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 31 900 kg
- Maximální rychlost: 455 km/h
- Dostup: 7500 m
- Čas výstupu do výšky 6100 m: 41,6 minuty
- Dolet: 2650-4200 km
A teď již vzhůru do práce!
Sestavení paluby a kokpitu
Trup letadla opět odpojím od paluby a připravím se na nabarvení paluby z obou stran (kokpit / pumovnice) a vnitřní strany trupu. Pozornější z vás si jistě všimli na bocích malých okének. Samozřejmě je vyplním čirým plastem ze stavebnice, ovšem ale až po nabarvení, abych si je neušpinil barvou.
To je pro dnešek vše!
Na barvení se můžete těšit v dalším díle. Zatím mi můžete psát dotazy, rady nebo pozdravy do komentářů.