Avro Lancaster, krok za krokem - část 1: Kokpit a paluba

Přidáno2016-04-06 od
0

Co takhle si spolu postavit legendární bombardér RAF Avro Lancaster BI (F.E.)/BIII v měřítku 1:72? S určitostí se dá říci, že to byl nejznámější a nejvíce využívaný bombardér 2. světové války. Ve službě byl nasazen od roku 1942 a působil na válečných i humanitárních misích až do konce války. 

Model budu postupně skládat, od slepení kokpitu, trupu, nastříkání kamufláže až po finální úpravy letadla. Co kousek práce, to nový díl této minisérie. Věřím, že času bude dost a nové články budou vycházet v pravidelných periodách. Uvidíme. Také se budu snažit trochu vysvětlit postup a nastínit proč a jak dělám danou věc. 

Technické parametry

  • Osádka: 7 mužů
  • Rozpětí: 31,11 m
  • Délka: 25,25 m
  • Nosná plocha: 120,50 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 14 500 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 31 900 kg
  • Maximální rychlost: 455 km/h
  • Dostup: 7500 m
  • Čas výstupu do výšky 6100 m: 41,6 minuty
  • Dolet: 2650-4200 km

A teď již vzhůru do práce! 

Sestavení paluby a kokpitu

Kokpit Avro Lancaster Paluba letadla se složí z jednoho dílu, ke které se přilepí vzpěry pro křídla, pilotní můstek a stůl pro navigátora a palubního inženýra. Ze spodní strany této plošiny bude pumovnice, místo pro náklad bomb. Vše slepeno, ale zatím nic nebarvím a pokračuji dál. Stříkat jej budu spolu s dalšími díly najednou.

Je načase vyjmout levý trup letadla. Vše jsem pečlivě začistil a opatrně zkoušel zasunout vzpěry křídel do trupu letadla. Hned se objevil malý problém. Vzpěry nechtěli dílem projít. Díry jsem o malý kousek zabrousil a hned vše do sebe zapadlo. Tady bych chtěl upozornit na jednu věc. Vždy si zkoušejte části na slepení nejprve "nasucho", nic nelepte, dokud si nebudete úplně jistý, že vše pasuje nebo se chová tak jak má. Není nic horšího, než nanést lepidlo na díl a pak zjistit, že díly do sebe nezapadají nebo se nechovají tak jak by měly. 

Paluba tedy do trupu sedí, vše v pořádku, úsměv na rtech. Nicméně stále nic nelepím ani nebarvím a pokračuji dál. 

Avro lancaster trup Řada je na druhém dílu trupu, pravém. Opět pečlivě začistím, upravím průchody pro vzpěry tak, aby šly pěkně zasunout. Po přisunutí dílu trupů k sobě zkontroluji doléhavost. Případné nerovnosti lehce upravím, ale není potřeba to zatím nijak řešit. Až díly k sobě přilepím, nastane ten správný čas pro smirkový papír (šmirgl) a tmel. Nicméně na první pohled se zdá, že zásahy budou minimální. Díly k sobě pasují pěkně.

Trup letadla opět odpojím od paluby a připravím se na nabarvení paluby z obou stran (kokpit / pumovnice) a vnitřní strany trupu. Pozornější z vás si jistě všimli na bocích malých okének. Samozřejmě je vyplním čirým plastem ze stavebnice, ovšem ale až po nabarvení, abych si je neušpinil barvou. 

To je pro dnešek vše!

Na barvení se můžete těšit v dalším díle. Zatím mi můžete psát dotazy, rady nebo pozdravy do komentářů. 

Podobné články

Menu

Nastavení

Klikněte pro více produktů.
Žádné produkty nebyly nalezeny.

Vytvořte si účet, abyste mohli ukládat oblíbené produkty.

Přihlášení