Avro Lancaster, krok za krokem - část 2: Barvení a hlavní konstrukce

Přidáno2016-05-03 od
0

Po delší odmlce jsem tu s druhou částí našeho seriálu Krok za krokem. Je tomu skoro měsíc od prvního dílu, ale nelenil jsem a jak byla chvilka, sedl jsem si k tomuto skvělému modelu a udělal kousek práce. Nebudu to natahovat a půjdeme se rovnou podívat, jak jsem s modelem pokročil. 

Nabarvení paluby a vnitřku trupu

Vnitřek trupu a paluby si stříknu černou barvou. To proto, aby následná, interiérová barva více vynikla a byla sytější. Místo černé se dá samozřejmě použít i klasická základová bílá barva. Nicméně jelikož bude paluba i v černé barvě, nemá smysl klasickou základovku použít. Po zaschnutí si černé plochy zamaskuji maskovací páskou a nanesu zelenou barvu pro interiér. Drobnosti a detaily dokreslím štětcem. Po kvalitním zaschnutí přidám obtisky. Pro usazení používám speciální vodičky, díky kterým obtisk skvěle zapadne do plastu.

Složení trupu a příprava křídel

Barva zaschlá, detaily nabarvený, obtisky nanesený. Je čas složit tohoto krasavce dohromady. Části trupu zasunu opět do palubních vzpěr a tentokrát již přidám lepidlo. Slepený trup stáhnu krycí páskou, aby se mi součásti nerozlepily a vše pevně drželo na svém místě. Dají se samozřejmě použít i klasický kolíky na prádlo. Problém ovšem je, že tak velký nemám. 

Než mi lepidlo pořádně zaschne, nastříkám si airbrushem vnitřky křídel - budou viditelné skrz podvozkové šachty. Opět si dám černou na základ a na ni zelenou. Po zaschnutí přilepím na vzpěry k trupu a přidám i ocasní křídla. 

Zkompletování křídel a motorů

Vše drží jak křesťanská víra a mohu přilepit horní část křídel. V této části jsem již vytáhl svůj pilník a šmirgl ze šuplíku, aby vše sedělo jak má. Jako další krok jsou motory a podvozkové šachty. Tady je dobré si je nabarvit dopředu, protože po slepení byste se s airbrushem jen těžko dostávali do vnitřků motorů. Netvrdím že by to nešlo, ale zcela jistě by to nebyla procházka. Proto si tedy vše nastříkám dopředu a pak jen slepím. V této fázi je už potřeba u stavění trochu přemýšlet, i když vše záleží na očekávání a cílech modeláře. 

Motory jsou připevněny stejně tak i horní kryty. Na poslední fotce jsou vidět velké spáry, těch se zbavím za pomocí tmelu. Naberu si trochu na párátko a pěkně vnesu do spár. Po zaschnutí vybrousím smirkovým papírem do hladka a skalpelem zvýrazním spáry, aby úplně nezmizely. 

Jak jsem psal výše o přemýšlení, na chvíli vypustil a přilepil jsem na ocasní křídla i směrovky. 3x jsem se proklel do sedmého kolene, ale už jsem je tam nechal. Nicméně ti chytřejší z vás si již řekli, že je stačilo přidělat až ve finále stavby. Takhle na ně musím dávat stále pozor a manipulace s modelem na zádech není tak komfortní jaká by byla bez nich. Co už... 

Už se to začíná rýsovat

Konečně to začíná vypadat jako letadlo, nemyslíte? V příštím díle ale začne ta pravá sranda. Vlastnímu nastříkání kamufláže bude předcházet maskování kabiny, střílen a okýnek. Zkušení modeláři mi dají jistě za pravdu, že záživnější práce na modelu jistě není (ano, ironie). Ale pokud chci dosáhnout co nejlepšího výsledku, musím to zvládnout. Ono maskování se dá provádět několika způsoby. Ať již za použití maskovací vodičky, krycí pásky a nebo již hotová maska vyříznutá laserem do fólie. A právě touto poslední cestou se vydám já. 

Jak se mi to povede se budete moci dočíst v příštím díle, který tentokrát vyjde o hodně dříve než tento. A to z jednoho prostého důvodu: už to mám hotové! 

Pro dnešek je to tedy vše a já se budu těšit na vaše komentáře, dotazy, připomínky nebo jen pozdravy dole v komentářích. 

Podobné články

Menu

Nastavení

Klikněte pro více produktů.
Žádné produkty nebyly nalezeny.

Vytvořte si účet, abyste mohli ukládat oblíbené produkty.

Přihlášení